Monday, July 20, 2009

Artis Malaysia didiskriminasi?

Artis Malaysia didiskriminasi?





SITI masih berterusan menguasai kategori popular.



BUNGA CITRA LESTARI mengalahkan Siti Nurhaliza untuk Anugerah Artis Wanita Terbaik.









AIZAT menang dua daripada tiga pencalonan yang diraihnya.



AFGAN membuktikan kredibilitinya dengan menang Anugerah Artis Lelaki Terbaik dan Album Terbaik.



AYU tidak sangka berpeluang menjulang trofi pada APM 2009.



KONTROVERSI. Mesej Kaka Slank buat pihak yang bertanggung jawab dalam tragedi pengeboman Jakarta.


KEPUTUSAN APM 2009 sudah muktamad menyaksikan majoriti pemenang, khususnya bagi kategori terbaik dimonopoli oleh karyawan muzik tuan rumah, Indonesia.

Biarpun menerima dengan terbuka keputusan itu, khususnya apabila harapan utama Malaysia, Hujan, kalah dalam kesemua enam pencalonan yang diraihnya,


harus diakui karyawan muzik Indonesia terbukti kredibiliti mereka.

Namun ada apa di sebalik yang tersurat pada APM kali ini? Benarkah karyawan muzik Malaysia yang hadir pada APM 09 itu telah didiskriminasi?

Apa pula kisah vokalis Slank, Kaka atau nama sebenarnya, Akhad Wira Satriaji yang mencetuskan kontroversi di pentas APM kali ini?

Berikut antara beberapa 'kisah' di sebalik tabir APM kali ini:-

*Wajah penyanyi dan komposer, Faizal Tahir dilihat tidak bermaya disebabkan tidak cukup tidur gara-gara menyelesaikan 'masalah' yang dihadapinya di Kuala Lumpur.

*Ketika naik ke pentas bagi menyempurnakan tanggungjawabnya sebagai penyampai anugerah, vokalis Slank, Kaka membuat kejutan apabila melondehkan seluarnya sebelum membelakangi kamera bagi menunjukkan bahagian punggungnya yang dibaluti seluar dalam jenis boxer yang tertulis perkataan, Bombers kiss my. Perkataan itu merupakan mesej daripada Kaka yang mengutuk tindakan pihak yang tidak bertanggungjawab terhadap siri pengeboman di Jakarta, Jumaat lepas.

*Aizat cukup terharu apabila ada peminat dari Indonesia yang mengenali dan berteriak namanya sewaktu berada pada acara APM 09.

*Semua pengunjung yang ingin memasuki Pusat Konvensyen Jakarta yang menjadi lokasi APM 09 itu dikenakan pemeriksaan imbasan terlebih dahulu bagi mencegah sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku.

*Stacy, Ayu dan Dafi tanpa berselindung memberitahu kepada pihak media mereka cukup risau setelah mendengar insiden pengeboman itu.

*Pihak media terpaksa berkejar-kejaran untuk menghantar laporan disebabkan penganjur yang tidak menyediakan pusat mengakses Internet.

*Kumpulan yang semakin popular di Indonesia, Kotak sanggup meminjamkan komputer riba kepunyaan mereka kepada pihak media yang sedang kelam-kabut untuk menghantar laporan ke Kuala Lumpur.

*Seolah-olah terdapat diskriminasi apabila artis Indonesia diberikan bilik bersiap bersendirian, manakala artis Malaysia dan Singapura pula terpaksa berkongsi bilik.

*Bunga Citra Lestari sempat meminta pihak media dari Malaysia dan Indonesia yang sedang menemu ramah mereka agar berdoa supaya dia dan suami, Ashraf Sinclair dikurniakan cahaya mata secepat mungkin.

1 comment:

BB said...

still wondering how bunga citra can beats siti. imho, bunga is so not in siti's league. =(