Sunday, August 23, 2009

HIBURAN : AHAD 23 OGOS 2009

Ziela Jalil nafi kahwin lagi
KUALALUMPUR 22 Ogos - Pelakon dan penerbit drama terkenal, Ziela Jalilmenafikan spekulasi yang beliau sudah mendirikan rumah tangga kalikedua selepas kematian suaminya hampir dua tahun lalu.






Sherry selepas kecewa
NAMANYA mungkin baru tetapi dia sebenarnya sudah mencipta satu empayaruntuk berada kukuh dalam dunia lakonan. Itupun selepas membuatkeputusan meninggalkan kerjaya sebagai pramugari dengan sistemPenerbangan Malaysia (MAS).


Iqbal Mazlan bukan hero lembik
RAMAIyang terkejut apabila Muhammad Iqbal Mazlan, 20, diumumkan sebagaijuara Pilih Kasih, sebuah program realiti terbitan bersama Suhan Moviesdan RTM Ahad lalu.

SITIJARUM
Ayat-ayat klise yang paling memualkan Siti ialah, “Ala kritiklah, kamiprofesional. Kami tak kisah punya.” Ayat itu dihamburkan dalam keadaansetengah sedar. Bunyi ayat-ayat setengah sedar ini sangat manis danmolek sekali. Kita yang dengar pun kembang telinga macam telinga gajahsebab orang kita dah boleh terima kritikan.

Reaksi Pembaca
Mana ada uji bakat? Saya merujuk kepada omelan SJ minggu lepas tentanguji bakat. Untuk pengetahuan SJ, sekarang ini mana ada uji bakat. Caripelakon pakai tangkap muat saja.

Pengacara mana fitnah Misha & Mimie?
PETANG Rabu lepas kebetulan Niezam terbuka laman sembang Facebook danterbaca keluhan Mimie, kakak kepada penyanyi Misha Omar. Dalam ruangankomen status itu Mime menegur seorang artis supaya jangan membuatfitnah terhadap dia dan juga adiknya itu.

Kaki bengkak kerana makhluk halus?
Dahhampir dua bulan pelakon drama Shahriza Mahmud menderita kakinyabengkak diserang landak laut semasa menyelam di Pulau Perhentian,Terengganu.

Masih kecoh dengan Papita
MESYUARAT Agung Persatuan Penyanyi, Pemuzik dan Penulis Lagu Tanah Air(Papita) pada 15 Ogos lalu sebulat suara memilih Datuk M. Daud sebagaipresiden. Tahniah.

“Tak kelaslah makan tepi jalan”
KRING KRING (KK): Hai Niezam? Selamat berpuasa. Mudah-mudah you puasa penuh tahun ni.


Aura Singapore Idol
SELEPASempat tahun memenangi Singapore Idol, nama Taufik Batisah begitusinonim di negara kelahirannya, Singapura. Kini perjalanan Taufiksemakin laju apabila cuba menakluk hati peminat yang ada di Malaysiapula.


Pekin lupakan soal cinta
DALAMorang dok berteka teki tentang hubungannya dengan Ayu Raudhahrupa-rupanya Pekin ada projek lain. Lupakan soal cinta sebab Joyahdengar Pekin sekarang sibuk dengan kerja-kerjanya bersama syarikatsendiri, Indeworkshop yang dikongsi bersama rakannya.

LPF terkejut dakwaan David Teo
KEMELUTmengenai filem Remp-It V3 terbitan MIG Production Sdn. Bhd. menjadisemakin panas apabila Lembaga Penapisan Filem (LPF) mendedahkan bahawamereka belum menonton filem tersebut.

Umie Aida teruja ke IB
JOYAHmemang sudah lama mendengar Umie Aida bercita-cita untuk beraksi diPanggung Sari, Istana Budaya (IB). Iyalah ramai yang menanti untukberkarya di sana dan Umie Aida merupakan salah seorang aktres yangsudah lama mengidam untuk beraksi di IB.

Teater pendek membuahkan hasil
IAjulung kali diadakan dan diusahakan dalam tempoh yang singkat - hanyatiga minggu, menariknya pementasan Teater Anugerah Merdeka 2009 bukansahaja memenuhi matlamat, lebih penting mendapat sokonganmemberansangkan daripada penggiat dan peminat.


Ahli Fiqir tanpa Tukang Kata
BERJAYAKAHAhli Fiqir tanpa Tukang Kata? Itulah soalan pertama yang bermain difikiran tatkala melihat hanya tiga anggota Ahli Fiqir meneruskankesinambungan yang dimulakan lima tahun lalu.

Rumah tangga Scarlett bergoyang?
SETELAHmenyepi buat seketika, tiba-tiba perkahwinan Scarlett Johansson danRyan Reynolds menjadi perbualan umum. Pasangan itu bernikah secarasenyap pada September lalu dan dikatakan sering bertengkar apabilabertemu.


Fergie mahu anak cepat
AHLI kumpulan Black Eyed Peas, Fergie bersedia memikul tanggungjawabseorang ibu dalam tempoh terdekat dan keinginan itu memeranjatkansuaminya, Josh Duhamel.

Jay Chou berlakon Green Hornet
SETELAHsekian lama spekulasi mengenai pelakon yang layak menggantikan watakKato dalam filem Green Hornet akhirnya terjawab apabila pengarah filemberkenaan, Michel Gondry memilih Jay Chou.

Mugdha Godse risau ibu bapa
PELAKONMugdha Godse yang berada di Mauritius kerana menjalani penggambaranfilem seram terganggu apabila mendapat tahu tempat tinggal kedua ibubapanya di Pune mencatatkan kematian tinggi akibat selesema babi.

Dewi Perssik kalahkan Asep
SIGoyang Gergaji, Dewi Perssik sekarang mampu menarik nafas lega apabilakes tuntutan mantan pembantunya selesai. Majlis Hakim Pengadilan NegeriJakarta Utara menolak tuntutan yang dibuat oleh Asep Komaruddinterhadap penyanyi dangdut ini.


Ashraf nafi hubungan dengan Nabila
DRAMAbersiri, Cinta dan Anugerah menemukan dua bintang yang terkenal, AshrafSinclair dan Nabila Syakieb. Mereka membawa peranan penting dalam dramaini iaitu sebagai Reza dan Nabila.


Apa cerita Akhil-Waheeda?
SAYAterpanggil untuk menulis dalam ruangan Bukan Nak Kata selepasmengetahui tentang pernikahan Akhil Hayy dan Waheeda. Sebagai saudarasesama Islam, saya mendoakan kebahagiaan mereka dan mengharapkanperkahwinan itu kekal hingga ke akhir hayat.

Terhibur dengan Kieran dan AG
SAYAadalah salah seorang pendengar setia Hot Fm. Saya ingin mengucapkanterima kasih dan tahniah buat pasangan DJ Kiran & AG kerana celotehbersahaja mereka membuatkan saya tidak terasa letih memandu pulangdalam keadaan jalan sesak.


Nikki terlupa sudah kahwin
HAI Nikki, saya merupakan salah seorang daripada peminat anda dan amatmeminati vokal gemersik yang anda. Saya ada beberapa soalan dan sangatberharap Nikki dapat menjawabnya.


Hanyut epik latar kurun ke-19
GAMBARANfilem Almayer‘s Folly atau Hanyut arahan pengarah keturunan Melayu yangberpendidikan filem di New York, U-Wei Haji Saari semakin jelas kerananaskah tersebut menggunakan genre epik dan berkaitan dengan sejarah.


Akar budaya melalui lukisan
MASYARAKATMelayu sememangnya kaya dengan khazanah warisan sejak zaman berzamanmerangkumi pelbagai aspek kehidupan. Keindahan budaya dan cara hidupyang melingkari kehidupan masyarakat Melayu semakin terhakis sedikitdemi sedikit atas pelbagai faktor dan tidak mustahil semua ini hanyaakan tinggal sejarah jika tiada usaha dilakukan oleh semua pihak.


Tiada yang sempurna - Aleeza
KISAHrumah tangganya terus diperkatakan. Tidak bahagia, itulah ungkapan yangkerap dilemparkan kepada perkahwinan aktres/model Aleeza Kassim dengansuaminya, Mohd. Fauzi Che Rus.






Belum sedia untuk glamor
YUNA, pertama kali mendengar nama dan lagu-lagunya, ramai anak mudamengklasifikasikan penyanyi bertudung ini sebagai 'jarang ditemui'. Diagadis yang bermain gitar dan menyanyi serta punya grup sendiri. Yunamencipta gelombang perbezaan dan tampil dengan pengenalan yang adatitik hitam dan putih.

'Shazlin diperdaya' - Radhi
DRAMA mahkamah pelakon, Shazlin Sharif dan penyanyi, Mohd. Radhi Razaliberlaku lagi. Jika sebelumnya disebabkan kegagalan Radhi hadir kemahkamah, namun munculnya Radhi telah membikin kecoh.

Diddy elak pakai topi
DIDDY HIRDY - begitu predikat komersial penyanyi yang lahir daripada program realiti Akademi Fantasia (AF) tiga tahun lalu.

Bosan tanpa kontroversi
MENJADI anak Singapura yang berjaya meloloskan diri dalam pasaranindustri lakonan Malaysia, Ady Putra tidak mempunyai masalah untukmendapat peluang berlakon dalam pelbagai drama dan filem.

MTV World Stage 2009 - Pentas Malaysia untuk dunia
SEBUAHproduksi berskala besar dan bertaraf dunia dipersembahkan dari bumiMalaysia untuk penonton di seluruh dunia - MTV World Stage 2009 diSunway Lagoon.

Rianty khusyuk beribadat
TIDAK semua selebriti bergiat aktif pada bulan puasa. Malah ramai yang tidak mempunyai pekerjaan langsung sepanjang Ramadan.

Lagu untuk mangsa taufan
LEBIH 100 orang artis Hong Kong termasuk pelakon, Andy Lau berhimpunbagi merakamkan sebuah lagu khusus untuk mengumpul dana mangsa TaufanMorakot yang melanda Taiwan, baru-baru ini.

Tam tunang Aida
DALAM diam-diam rupa-rupanya Tam Spider sudah pun menjadi tunangankepada Aida Mustaffa, 28. Mereka mengadakan majlis pertunangan secarasederhana di Pontian, Johor pada 15 Ogos lalu.


Zizan dan gadis bertudung
TEMPOH hari teman Diva, Barrymore, lepak-lepak di Restoran Pelita diBangsar. Dalam ramai-ramai orang yang datang makan di kedai mamaktersebut, dia ternampak dua pasangan duduk di sebuah meja. Diamatilama-lama rupa-rupanya Zizan dan temannya dengan pasanganmasing-masing.

'Sorry I tak layan'
DIVA betul-betul terkejut dengan perubahan seorang pelakon yang juga hos rancangan popular ini.

Ramadan tanpa gosip
SAYA merupakan peminat setia drama-drama televisyen. Sempena bulanpuasa ini saya harap pihak televisyen mahupun produksi akan mempamerkanproduk-produk yang berkualiti dan membimbing ke jalan yang positif.Malah lebih afdal kalau banyakkan cerita tentang Nabi dan Islam.







Tak mudah jatuh cinta
MEREKA jelita. dua pelakon muda ini sering menjadi dambaan ramai jejaka. Ramaiyang cair hati melihat aksi fizikal dua gadis ini. Dek kerana rupaparas yang menawan itu jugalah Diana Danielle Danny Beeson, 18, dan danNor Fouziah Mohd Gous, 27, sering menjadi mangsa kontroversi dandipalit dengan pelbagai gosip cinta dan dituduh ada hubungan denganbeberapa lelaki kenamaan.

'Anur Aminah, Tiz Zaqyah tak sama'
POPULARITI drama bersiri terbaru arahan Khabir Baktiar, Nur Kasih sebanyak 26episod mulai 29 Mei lalu di TV3, mencapai rating membanggakan. Lakonanaktres jelita yang juga bakat baru, Tiz Zaqyah, 21, di sisi aktor, RemyIshak berjaya meronta jiwa penonton. Lakonannya berbekas di jiwapenonton.

Jamal Abdillah bengang
SALAM Ramadan untuk semua pembaca B*Pop yang beragama Islam. Mudah-mudahanamalan kita di bulan penuh keinsafan ini mendapat keberkatan dankeredaan daripadaNya

No comments: