Saturday, August 29, 2009

Persembahan Hi-5 di Genting hari ini

Persembahan Hi-5 di Genting hari ini


ANGGOTA Hi-5 terdiri daripada (dari kiri) Casey, Tim, Lauren, Stevie dan Fely.


KUMPULAN Hi-5 yang telah mencipta nama dan populariti sejak 10 tahun lalu akan menemui para peminat mereka dalam konsert Hi-5 Surprise! Live Tour 2009 di Arena Of Stars, Genting Highlands mulai 29 hingga 31 Ogos ini.

Hi-5 Surprise!Live Tour 2009 diadakan sempena meraikan ulang tahunnya yang ke-10. Selain Malaysia, kumpulan tersebut akan mengadakan persembahan di Singapura dan Filipina.

Persembahan tersebut diadakan sebelum mereka memulakan siri jelajah di daerah dan bandar-bandar di Australia bermula Januari hingga April 2010.

Dengan tiket berharga bermula dari RM50, Fely, Tim, Laurent, Stevie dan Casey pastinya teruja untuk menghiburkan khalayak peminat mereka di negara ini.

Justeru, dalam mewujudkan hubungan erat dengan peminat masing-masing, mereka pada Selasa lalu, melawat Australian International School Malaysia di Seri Kembangan, Selangor.

Menghiburkan secara eksklusif di hadapan 210 orang murid sekolah berkenaan, Hi-5 memberi beberapa tiket percuma kepada murid yang bertuah untuk menyaksikan persembahan mereka di Genting Highlands.

Sambil melayan dan menurunkan autograf, mereka tidak lupa menghiburkan murid di sekolah itu dengan dua buah lagu iaitu Monster Dance dan Zoo Party.

“Saya dan ahli Hi-5 yang lain sebenarnya tidak sabar untuk beraksi di Genting Highlands pada minggu ini,” ujar Stevie yang tidak lekang memberikan senyuman.

Katanya, menjadi anggota Hi-5 adalah satu impiannya sejak dahulu lagi kerana dia sukakan kanak-kanak.

Justeru, Stevie mengharapkan ramai kanak-kanak di negara ini berkunjung ke Genting Highlands untuk menyaksikan persembahan mereka.

“Peluang bekerja dan bersama dengan kanak-kanak melalui Hi-5 merupakan satu penghormatan dan kebanggaan buat diri saya,” tambahnya.

Siri popular Hi-5 ditayangkan di ntv7, setiap Isnin hingga Jumaat, 10 pagi dan di saluran Nickelodeon (saluran 612, Astro) pada setiap hari Isnin hingga Jumaat, pukul 8.30 pagi.

Menariknya, Hi-5 menerapkan pembelajaran dalam suasana santai bagi membolehkan kanak-kanak belajar dengan ceria dan gembira.

Meletakkan sasaran penonton daripada kalangan kanak-kanak prasekolah sehingga usia tujuh tahun, Hi-5 yang telah mencipta pelbagai kejayaan mula bertapak di Australia pada tahun 1999.

Antara anugerah yang pernah dirangkul mereka khususnya di Australia ialah program kanak-kanak paling popular di Logie Awards, album kanak-kanak terbaik (ARIA Awards) serta pencapaian-pencapaian lain di Australian DVD & Video Industry Awards, APRA Awards, AIM IA Awards dan Helpmann Awards.

Hi-5 yang ditayangkan di lebih 220 buah negara termasuk Malaysia, Amerika Syarikat, Kanada, Ireland dan negara-negara Asia lain juga mampu berbangga apabila jumlah mereka yang menonton program itu mencatat angka lebih sejuta orang pada setiap minggu.

Kini, selepas 10 tahun mencipta nama, Hi-5 dengan bangganya memperkenalkan generasi baru dalam kumpulan tersebut yang membariskan Lauren Brant, Tim Maddren dan Fely Irvine.

Lauren, Tim serta Fely menyertai Hi-5 pada awal tahun ini selepas melalui satu sesi uji bakat di Australia.

Kemunculan wajah-wajah baru dalam Hi-5 ditambah dengan pelbagai anugerah yang diraih membuatkan Hi-5 terpaksa melalui proses transformasi bagi membangkitkan elemen segar kepada penonton.

Selain berkonsepkan lagu dan tarian melalui segmen Making Music dan Body-Move!, Hi-5 turut menyelitkan segmen pendidikan yang merangkumi Shapes In Space, Puzzles & Patterns dan Word Play.

Untuk Puzzles & Patterns, ia akan dikendalikan oleh Fely manakala Making Music (Tim), Body-Move! (Lauren), Shapes In Space (Stevie) dan Word Play (Casey).

No comments: