Friday, July 17, 2009

Dr. Abby didiagnos kanser payu dara

Dr. Abby didiagnos kanser payu dara


Maura Tierney


APALAH nasib pelakon ER yang membawa watak Dr. Abby Lockhart, Maura Tierney. Biarpun tubuh badannya tampak anggun dan seksi, pelakon itu sebenarnya mendapat penyakit kanser payu dara.

Penyakitnya itu diketahui pihak media setelah Tierney tidak dapat hadir pada majlis tayangan program TV terbaru lakonannya, Parenthood, kerana dikatakan tidak sihat pada waktu itu.

"Setakat ini, saya masih berada dalam keadaan stabil. Setelah menjalani beberapa pemeriksaan, terdapat tumor dalam payu dara saya dan pembedahan perlu dilakukan secepat yang mungkin," katanya kepada Contactmusic.

Walaupun tidak mengetahui penyakitnya secara terperinci, pelakon berusia 44 tahun itu begitu berharap agar kesihatannya kembali normal.

"Saya tak pasti dengan penyakit saya mahupun kos pembedahan yang bakal saya lakukan. Doktor saya telah membuat persiapan yang terperinci.

"Namun, saya begitu optimis dengan kesihatan saya selepas pembedahan nanti. Harap penyakit saya ini dapat dipulihkan dan dapat bekerja seperti biasa," katanya.

No comments: