Monday, August 24, 2009

HIBURAN : ISNIN 24 OGOS 2009


Fasa hidup Eja kini berbeza
BARANGKALI berita kehamilan dramatis popular ini bukan lagi saturahsia. Begitu juga dengan cerita perkahwinannya yang pada satu ketikamerupakan berita yang cukup hangat diperdebatkan.


Dulu juruhebah, kini jurunikah
TATKALAmata penulis liar mencari personaliti yang ingin ditemui, tiba-tibapandangan terpaku kepada seorang lelaki yang sedang khusyuk menunaikansolat sunat masjid berhadapan mimbar di Masjid Tengku Kelana JayaPetra, Kelana Jaya, Selangor.


Ramadan, Merdeka bersama Astro Citra
SEJAKberoperasi bermula 1 Jun lalu, saluran Citra (saluran 131, Astro) yangditawarkan dalam pakej Mustika semakin mendapat perhatian.







Mohon cahaya mata Ramadan
Tanggal 21 Ogos hadir lagi. Tarikh keramat dalam hidup seorang divanegara. Tiga tahun lalu, ia menjadi detik penamat segala spekulasipaling hangat dalam sejarah industri hiburan tanah air apabila DatukSiti Nurhaliza Tarudin sah memilih Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwasebagai lelaki yang bertakhta dalam hatinya.


AC? kenakan AC Mizal
"Saya cuba mencipta pelbagai keseronokan supaya ramai penonton dantetamu faham dengan program ini serta tidak takut lagi apabila kamipanggil untuk turut serta" – AZWIN


Renee mahu lelaki bijak
AKTRES Renee Zellweger hanya akan bercinta dengan lelaki bijak. Diayang baru-baru ini dikatakan menjalin hubungan romantis dengan BradleyCooper mengaku bahawa lelaki itu mempunyai senarai kualiti yangdiperlukan sebagai lelaki idamannya.


Penyanyi minta maaf kerana kokain
LONDON - Penyanyi yang pernah popular semasa menjadi anggota AtomicKitten, Kerry Katona meminta maaf dan malu dengan perbuatannya yangmenagih kokain, lapor sebuah akhbar semalam.


Stewart nyanyi lagu untuk anak
LOSANGELES - Penyanyi terkenal, Rod Stewart mungkin telah membatalkanpersembahannya dalam satu konsert kerana jatuh sakit baru-baru ini.











Sudah berpunya!
RAMADANbertandang lagi tahun ini memberi 1,001 pengertian tersendiri buat kitasemua. Begitu juga kisahnya dengan fasa kehidupan yang sedang dilaluiArtis Baru Wanita Popular, Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2006,Farawahida Razali, 24, ketika ini.

Singgah Sabah bukan noktah
FESTIVALFilem Malaysia Ke-22 (FFM22) yang - melabuhkan tirainya di DewanCanselor, Universiti Malaysia Sabah (UMS), baru-baru ini seharusnyamenjadi penanda aras untuk membawa filem tempatan melangkah ke persadamembanggakan tanpa perlu dibelenggu isu kecil yang menghalang semuausaha itu.

Sempena keberkatan Ramadan
RUMAHagam yang terletak di Bukit Antarabangsa di Hulu Klang, pada Jumaatlalu agak meriah berbanding hari biasa. Malah dari jauh lagi sudahkedengaran bacaan ayat-ayat suci memuji kebesaran Ilahi menandakan adaacara sedang berlangsung malam itu.

Zul Eda bakal muncul dengan album baru
NAMANYApernah meniti bibir peminat pada lewat 80-an dan awal 90-an hasilkemasyhuran yang dicipta lagu Pelitaku, Lama Tak Jumpa dan Kelmarin.Lagu dan irama malar hijau itu menempatkan nama penyanyi Zur Eda antarapenyanyi paling dikenali di Malaysia.

Oasis semarakkan Ramadan
MEMASUKItahun kedua, Astro Oasis di saluran 106 kini gah dengan konsepkeagamaan dan kerohanian yang popular ketika ini. Program kerohaniannyayang pelbagai merangkumi bual bicara, drama, kuiz dan menepati citarasa pelbagai usia membuatkan Oasis unggul di kalangan penonton sebagaipilihan kepada apa yang sudah disajikan oleh kebanyakan stesentelevisyen ketika ini.

Dengarnya... Lembing Awang masuk panggung Oktober depan
BARU-BARUini Cik Normah dikejutkan dengan jemputan berbuka puasa daripada sebuahsyarikat filem yang menerbitkan Lembing Awang Pulang Ke Dayang.Terkejut sebab selama ini Cik Normah tidak pernah dihubungi ataudimaklumkan mengenai apa-apa berita berkaitan dengan filem itu.

Dengarnya... Juruhebah radio tak kreatif pada bulan puasa
SYUKURalhamdulillah, masuk hari ini sudah tiga hari kita berpuasa padaRamadan. Daripada cerita rakan setugas Cik Normah, kerja penerbitanuntuk program TV, drama dan filem, khabarnya tetap berjalan sepertibiasa. Cuma rentaknya mungkin diperlahankan. Semuanya terpulanglahkepada penerbit dan pengarah untuk menentukan rentak kerjamasing-masing.

Dengarnya... Apa maksud salam 1Malaysia?
SLOGAN1Malaysia adalah gagasan yang cukup bagus daripada Perdana Menterikita, Datuk Seri Najib Razak. Ringkas, padat, mudah disebut dandiingat, tetapi besar pengertiannya. Cik Normah perasan, iklan slogan1Malaysia boleh ditemui di mana-mana dengan mudah. Kanak-kanak keciljuga sudah hafal dan lancar menyebut 1Malaysia.

Panel TV: Jaafar Onn, Haiza ligat sambut puasa
SETIAPkali tiba Ramadan, hotel terkemuka di seluruh negara tidak melepaskanpeluang mempromosikan juadah berbuka istimewa sepanjang 30 hari penuhkeberkatan.







Doa Siti
KATA nista mahupun gosip liar, nyata Datuk Siti Nurhaliza Taruddin,30, bukanlah orang yang sesuai untuk diuji kerana dia sudah cukup kebaldengan kerenah dunia seni yang penuh ranjau dan duri.

'Sekarang mudah bergelar artis'
FESTIVAL Filem Malaysia ke-22 (FFM22) di Kota Kinabalu, Sabah sudah pun melabuhkan tirai dengan jayanya pada 9 Ogos lalu.

Prema mahu tempa nama
VOKAL yang lantang dan genre muzik pop rock pilihan, nyata taruhantepat bintang baru Prema Yin. Berusia 23 tahun, gadis jelita ini jugabukan sekadar berbakat dalam nyanyian tetapi waktu sama dia bolehmencipta lagu. Ia terbukti dalam mini albumnya, Eyo Eyo.

Saya bukan gadis liar
APABILA menyebut nama wanita ini, pasti peminat hiburan tanah air tertanya-tanya siapa gerangan di sebalik nama Ramona Zamzam.

THR riuhkan Dungun
KETIKA negeri jiran berdepan ancaman penularan wabak Influenza Aatau selesema babi (H1N1) sehingga menyebabkan penduduk 'takut' keluarrumah, situasi demikian tidak sedikitpun menghalang warga Dungun,Terengganu berkumpul beramai-ramai menyaksikan Konsert Gempak GegarBersama One Drop Perfumes, minggu lalu.

Ramai keliru antara Alif dan Aliff
BERKONGSI pangkal nama yang sama, usia mereka pun hampir sebaya.Malah, kedua-dua pemuda comel yang diperkenalkan menerusi programrealiti serta digilai ramai gadis ini menjadikan nyanyian sebagaikarier pilihan.

DEPAN MATA: Antara aura Siti dan Mawi
TANGGAL 21 Ogos lalu, genap tiga tahun Datuk Siti Nurhaliza, 30,bergelar isteri kepada usahawan Datuk Seri Khalid Mohd Jiwa atau DatukK. Tentu ramai yang masih ingat detik bersejarah pernikahan Siti diMasjid Wilayah Persekutuan diikuti persandingannya di Pusat KonvensyenKuala Lumpur (KLCC).

Rubiah tidak lokek ilmu
LAKUKAN seikhlas hati, itulah pegangan pelakon veteran, RubiahSuparman, 62, ketika mengambil keputusan berkongsi pelbagai petuamakanan dalam buku resipinya.

SOSEH SOSEH: Sopanlah ketika berbuka puasa
RASA nyaman dan seronok sungguh apabila tiba Ramadan, bulan yangpaling ditunggu seluruh umat Islam di merata dunia. Ramadan, bukan sajabulan di mana kita diberi peluang untuk melipat-gandakan ibadah denganganjaran pahala, malah ia juga dinantikan anak-anak yatim kerana masainilah layanan banyak tertumpu kepada mereka.

SOSEH SOSEH: Lebih sudu dari kuah
BILA artis jelek perangainya, bolehlah kita tegur. Namun bagaimanapula yang berperangai jelek atau memakai pakaian menjolok mata ituadalah emak si artis?

Bercerita sambil mendidik
RAMADAN datang lagi, pelbagai aktiviti dan program disusun sepanjangmenyambut kedatangan bulan penuh keberkatan. Tidak terkecuali programtelevisyen yang cukup sinonim dengan bulan Ramadan seperti HaiwanTeladan yang disiarkan setiap Isnin hingga Jumaat di TV3 bermula hariini, jam 9 pagi (24 Ogos).

No comments: