Tuesday, August 25, 2009

HIBURAN : SELASA 25 OGOS 2009

Sarjan Lim bela diri 1 Oktober
KUALA LUMPUR 24 Ogos - Pelakon drama bersiri Gerak Khas , Mohd. FaridAmirul Hisham atau 'Sarjan Lim' diperintahkan oleh Mahkamah Majistretdi sini membela diri atas tuduhan mencuri dua buah buku dari kedai bukuMPH, lima bulan lalu.

Pelakon Gerak Khas diperintah bela diri
KUALALUMPUR: Mahkamah Majistret di sini, semalam memerintahkan pelakon yangpopular menerusi drama bersiri Gerak Khas membela diri atas tuduhanmencuri buku bertajuk Decoding The Heaven dan The Sistine Secretsberharga RM194.90, di kedai MPH Bookstore, Mid Valley di sini, jam 7.15malam, 27 Mac lalu.



Kasih Shake pada Malaysia
SETIAP kali mendengar lagu Umi diputarkan di radio, terbayang di matakita seraut wajah penyanyi yang kaya dengan senyuman, Datuk Shake .


Era baru Istana Budaya
ISTANABudaya (IB) yang ditubuhkan pada tahun 1999 menjadi medan buat karyawanseni tempatan dan antarabangsa mementaskan karya masing-masing.


Fiksyen sains dengan kritikan sosial
IKAbukan kerana nama Peter Jackson yang terkenal dengan filem Lord of theRings barangkali filem ini kurang mendapat perhatian. Apatah lagi namapengarah dan barisan pelakon utama filem ini bukanlah nama-nama yanglazim di kalangan pengemar filem.


Dokumentari Finas ditonton 290 juta penonton
USAHAPerbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (Finas) menerbitkan duafilem dokumentari berjudul Becoming A King dan Smart Tunnel pada tahunlalu merupakan langkah jangka panjang yang bijak serta menguntungkannegara.







Salina akui kurang popular
LAKONAN aktres yang berstatus ibu beranak satu ini tidak harusdipertikaikan sementelah, anugerah Pelakon Pembantu Terbaik padaFestival Filem Malaysia ke-22 (FFM22) sudah menjadi miliknya.

80,000 di Dataran Dungun
ANCAMAN virus H1N1 tidak dapat menghalang keinginan warga Dungun,Terengganu untuk berkumpul dan menyaksikan Konsert Gempak Gegar BersamaOne Drop Perfumes baru-baru ini.


Bintang legenda tunjuk taring
WALAUPUN era kegemilangan mereka telah berlalu, tetapi gemerlapanpopulariti seniman dan seniwati legenda tanah air ini tidak pernahluput di mata peminat.

Salman masih dipukul ibu
SALMANKHAN sememangnya antara aktor yang cukup terkenal dengan bentuk badanyang sasa dan menggoda. Bahkan, dia selalu menjadi tajuk muka depanakhbar kerana sering bergaduh dengan ramai orang baik bergaduh mulutatau bertumbuk.

Saif, Kareena enggan berenggang
ENGGANberada jauh daripada cinta, pasangan pelakon, Saif Ali Khan dan KareenaKapoor seboleh-bolehnya mahu berlakon bersama dalam kebanyakan filemmereka.


Hadiah lampu chandelier
SIAPA yang tidak gembira bila buah hati menghadiahkan sesuatu yang begitu diinginkan sebelum ini.


Priyanka setuju berehat
SETELAHmenerima pelbagai kritikan mengenai jadual kerja yang terlalu padat,akhirnya pelakon seksi, Priyanka Chopra terpaksa akur dengan nasihatteman serta peminat-peminatnya untuk berehat buat sementara waktu.


Rumah Lohan dipecah masuk
LOS ANGELES - Rumah pelakon terkenal, Lindsay Lohan di Hollywood Hillsdipecah masuk, kata seorang pegawai publisitinya, Leslie Sloane-Zelnikkelmarin.


Bintang realiti TV ditemui mati bunuh diri
VANCOUVER- Seorang bintang siri realiti televisyen, Ryan Jenkins yangdikehendaki polis berhubung pembunuhan kejam bekas isterinya, JasmineFiore, ditemui mati tergantung di sebuah motel terpencil di sinikelmarin.








Bakat saja tak cukup
PERTEMUANNYA dengan penerbit filem, David Teo sewaktu menyertai pertandingan Road ToHollywood pada Mei lalu membuka ruang buat bakat baru, Putri MardianaZainal Abidin mencapai impian sebagai anak wayang.

Kabir mohon status penduduk tetap
PENGARAHfilem dan drama tempatan kelahiran Mumbai, India, Kabir Bhatia akanmembuat permohonan mendapatkan status penduduk tetap (PR) rakyatMalaysia kerana menyedari aktiviti seninya banyak dicurahkan di negaraini.

Siapa pelakon teater Natrah?
TEKA-TEKImengenai pelakon mana yang bakal terbabit dengan teater Natrah masihbelum terjawab. Ini sedikit sebanyak menambahkan kehangatan teater yangakan dipentaskan di Panggung Sari, Istana Budaya (IB) pada 17 hingga 25November depan.

Dokumentari istimewa Malaysia
DISCOVERYNetworks Asia-Pacific berasakan masih banyak sejarah, warisan danbudaya negara ini boleh dipaparkan kepada penonton antarabangsasebagaimana yang pernah dilakukan menerusi program usaha sama FirstTime Filemmakers (FTFM) dan Eye On Malaysia.

Jaclyn tidak mahu menjerit
ALBUMGemilang dan Inilah Cinta yang dihasilkan sebelum ini menyaksikankehebatan vokal penyanyi ini terutama dalam menyanyikan lagu bernadatinggi.

Cinta, benci dan dendam
BAGImeneruskan kesinambungan tayangan drama bersiri popular di saluranmereka seperti Mertua Vs Menantu dan Awan Dania, Astro Prima membawakanpula kepada penonton siri arahan Rashid Sibir, Kasih Tercipta.

Dengarnya... Belajarlah hormati bulan puasa
SEBOLEH-bolehnyaCik Normah tak mahu 'laser' sangat pada bulan yang mulia ini. Silaphari bulan, sia-sia saja ibadat puasa Cik Normah. Pada kesempatan inijuga Cik Normah nak ucapkan salam Ramadan.

Dengarnya... Fahrin dapat pasangan baru dalam Sehati Berdansa?
SEHARIsebelum menyambut ketibaan puasa, Cik Normah sempat menghabiskan masadi sebuah restoran bersama dua kawan, Lara Kirana Manja dan DonnaMarcella. Mereka ini boleh Cik Normah katakan antara penyumbang ceritabagi ruangan ini.

Dengarnya... Ashraf tunai umrah
NAMPAKNYAselain Rozita Che Wan, Cik Normah diberitahu rakan sepejabat, AshrafMuslim juga akan mengerjakan umrah bulan depan. Kalau tak silap CikNormah, umrah ini kali pertama bagi mereka. Cik Normah saja nakberkongsi perkara yang baik, ambil berkat bulan ini.

Panel TV: Dua telefilem sempena Hari Kebangsaan di TV2
BULANKemerdekaan diraikan seluruh masyarakat tanpa mengira kaum mahupun usiadengan masing-masing menunjukkan pelbagai cara untuk memperlihatkansemangat juang dan rasa kecintaan terhadap negara





Faralyana insaf
KARAKTERNYA sebagai Hana dalam Kisah Kaisara memberi peluang kepadagadis manis ini untuk terus bergiat aktif di persada seni tanah airapabila drama bersiri popular itu berjaya melonjakkan namanya di matapeminat hiburan tanah air.

Single papar kembara Lan
KEBEBASAN menentukan lagu, lirik dan melodi mengikut kreativitisendiri menjadi alasan Azlan mengambil keputusan menjadi vokalis solo.

Sejagat muzik jazz
SEJAK kedatangan pemuzik jazz tersohor Harry Connick Jr ke Malaysiatahun lalu, peminat tempatan seperti dahagakan rangkaian lagu jazz yangboleh memuaskan halwa telinga mereka.

Wadi Unung usik perasaan
KAWAN karib, rakan baik dan sebagainya adalah gelaran diberikan kepada orang yang paling kita senangi dan percayai.

1...2...Jus! Raya
MERIAH dan ceria. Begitu kesimpulan yang dapat dibuat apabila limabekas peserta program realiti One In A Million iaitu Faizal Tahir,Muhammad Alif Mohd Satar (Alif), Norayu Damit (Ayu), Nur Shahila AmirAmzah (Shila) dan Muhammad Ridzuan Sharifuddin (Rizu) bersama JaclynVictor (Jac) bertemu dalam program 1...2...Jus! Raya. Menariknya,episod ini dirakam sempena sambutan Aidilfitri dan dijangka disiarkanpada 20 September nanti.

SOSEH SOSEH: Artis jelita buka cerita
BARU-baru ini, seorang teman ada mengirimkan e-mel kepada SSmengenai pengakuan berani seorang artis jelita. Siapa geranganorangnya, sama ada pelakon, penyanyi atau pengacara, biarlah menjadirahsia SS kerana ia lebih baik pada Ramadan yang mulia ini.

SOSEH SOSEH: Program lawak sakitkan hati
PELBAGAI program menarik disajikan untuk mendorong penonton dinegara ini memilih stesen tv mereka sebagai pilihan utama ketikabersama keluarga ataupun bersantai pada hari minggu.

Dokumentari kisah Malaysia
PELBAGAI cara diguna pakai untuk memperkenalkan budaya dan khazanah seni masyarakat timur.

No comments: