Sunday, July 19, 2009

Nurul : Bahang seorang janda

Bahang seorang janda




NURULHUDA ABDUL WAHAB atau Nurul, selepas kembali solo mencorak kariernya sendirian. Menjadi ibu tunggal sekali gus penyanyi dan pelakon, dia tahu apa yang harus diberi keutamaan.

Cerita cinta ditolak ke tepi dan karier diangkat ke tangga pertama. Kerana itu, lewat kebelakangan ini wajah Nurul turut dikenal sebagai seorang pelakon.

Pada masa yang sama, dia baru sahaja meluncurkan album mininya, Tika Cinta yang mengandungi lima buah lagu termasuk Tertutup Hati, Tangis Syukur dan Bukan Cermin Di Hati.

Bercakap tentang Tika Cinta yang penuh dengan perkataan hati: "Relevan penggunaan perkataan hati pada kebanyakan lagu saya merujuk kepada setiap perbuatan yang bermula dengan hati. Tapi kali ini kurang lagu sedih, sebaliknya banyak lagu rancak dan penuh semangat."

Sementara pada bidang lakonan, Nurul memberitahu dia tidak mahu tamak mengambil watak yang dia tidak mampu bawakan.

"Jika tak mampu, saya tolak. Ramai lagi pelakon lain yang bagus. Saya berlakon kerana minat dan saya harus fokus terhadap dua kerjaya ini tanpa perlanggaran," katanya yang bakal terlibat dengan sebuah drama 26 episod dan menjalani penggambaran di Jakarta, Indonesia, bulan depan.



No comments: