Saturday, August 22, 2009

Berg rasa teruja

Berg rasa teruja


PETER BERG


PENGARAH filem terkenal, Peter Berg baru-baru ini menerusi satu temu ramah bersama Sci Fi Wire memberitahu, dia begitu teruja untuk mengarahkan filem sekuel Hancock.

Hancock yang ditayangkan tahun lalu menyaksikan pelakon Gred A Hollywood, Will Smith menunjangi filem tersebut sebagai teraju utama.

Selain Smith, antara pelakon lain yang membintangi filem berkenaan ialah Charlize Theron dan Jason Bateman.

Katanya, dia sudah tidak sabar lagi untuk kembali ke lokasi penggambaran filem berkenaan seandainya ia mendapat kelulusan daripada pihak penerbit.

Malah, dalam fikirannya sekarang sudah ada beberapa idea yang difikirkannya menarik untuk dikembangkan dalam filem sekuel itu nanti.

"Saya kini hanya menunggu lampu hijau daripada penerbit untuk meneruskan projek ini. Saya merasakan filem sekuel ini seandainya diterbitkan kelak akan memberikan satu cerita baru kepada penonton," ujarnya yang sebelum ini pernah mengarahkan filem The Rundown dan The Kingdom.

Tambahnya, kesinambungan filem sekuel itu juga akan dikembangkan daripada pengakhiran filem pertamanya sebelum ini.

"Bukan sahaja watak Smith dan Theron yang akan dikembangkan tetapi juga watak lakonan Bateman.

"Memang kalau boleh kami mahu memulakannya secepat mungkin tetapi kami perlu memperkemaskan lagi skripnya," katanya yang masih lagi belum dapat menyatakan bilakah projek filem tersebut akan bermula.

Tambahan pula dengan kesibukan Smith dan dirinya sendiri menjadikan projek filem sekuel ini mungkin akan dilewatkan.

Hancock berjaya membuat pungutan tiket sebanyak AS$624 juta (RM2.18 billion) di seluruh dunia.

No comments: