Saturday, August 22, 2009

Melly Goslow : Jangan panggil diva

Jangan panggil diva




Dia

"Saya bukan seorang diva, saya bukan pencipta lagu. Saya hanya diberikan setitis anugerah daripada Allah untuk berkarya. Sampai saat ini saya tidak ingin menjadi diva," ungkap Melly sambil disambut dengan tepukan ramai penonton yang datang menyaksikan konsertnya Glow di Arena Tenis Tertutup, Senayan, Indonesia baru-baru ini.

Konsert solo pertama Melly yang berlangsung Rabu lalu turut disaksikan oleh penyanyi-penyanyi hebat yang biasanya digelar The Ladies oleh media Indonesia iaitu Yuni Shara, Kristina dan Krisdayanti.

Banyak kejutan yang diberikan Melly dalam konsert itu termasuklah mengenakan gaun hitam yang dinyalakan dengan lampu sambil dia ditarik ke atas siling. Tidak hanya dengan aksi itu, dia kemudian memutarkan tubuhnya sebanyak empat kali di udara.

Aksi dramatik tersebut dilakukan Melly sewaktu mendendangkan lagu Pernikahan Dini.

Bintang berusia 35 tahun itu menjadi perhatian industri hiburan serantau apabila lagu-lagu ciptaannya seperti Jika dan Menghitung Hari meledak di pasaran. Biarpun acap kali tampil dengan imej pelik dan aneh, ibu kepada dua cahaya mata itu, Anakku Lelaki Hoed, 9 dan Pria Bernama Hoed, 6, memang dikenali sebagai seorang yang sangat merendah diri.

No comments: