Tuesday, September 1, 2009

Ally enggan melatah - Pengakuan seorang aktres di MySpace tolak lamaran Ally

Ally enggan melatah - Pengakuan seorang aktres di MySpace tolak lamaran Ally

"Perkara ini semakin tersebar di Internet. Saya enggan komen dan tak mahu cerita ini jadi panjang. Saya tahu apa yang berlaku" – ALLY




TIADA angin, tiada ribut, tiba-tiba nama pengacara popular, Ally Iskandar Mohd. Mardzi hangat diperkatakan minggu lalu gara-gara pengakuan secara terbuka seorang pelakon wanita yang penuh dengan kontroversi. Dalam pengakuan berani dalam Internet itu aktres berkenaan menamakan Ally sebagai salah seorang lelaki yang pernah melamarnya.

Pelakon itu turut mendedahkan satu persatu mengenai empat jejaka yang pernah melamarnya untuk dijadikan isteri di laman sosial MySpace dengan nama Ally disenaraikan sebagai lelaki yang pertama.

Lebih mengejutkan, Ally yang dikatakan melamar aktres itu pada tahun 2007 turut menghadiahkan sebentuk cincin.

Dalam blog MySpace pelakon yang pernah dikaitkan dengan selebriti lain seperti Farid Kamil, Pierre Andre, Yusry KRU dan Hans Isaac itu, dia memberitahu: "Saya menolak lamaran Ally secara baik walaupun Mama dan keluarga sukakan Ally. Saya menolak kerana saya hanya menganggap dia sebagai seorang abang. Dia terlalu baik untuk saya."

Namun, ketika Kosmo! menghubungi Ally, pengacara itu awal-awal lagi seperti dapat meneka soalan-soalan yang bakal menerjah ke telinganya.

Tidak mengiakan, ataupun menafikan, Ally lebih selesa jika tidak memberi sebarang kenyataan.

"Perkara ini semakin tersebar di Internet. Saya enggan komen dan tak mahu cerita ini jadi panjang. Saya tahu apa yang berlaku.

"Lagipun adakah dia telah membuat pengakuan bahawa dia yang menulis blog itu? Seperti yang semua tahu, laman-laman sosial seperti MySpace, Facebook mahupun Friendster, ia tidak semestinya dikendalikan oleh artis yang sebenar.

"Mungkin orang lain yang mendaftar menggunakan nama pelakon itu," katanya.

Ditanya pula mengenai reaksi pihak stesen TV3 mengenai isu tersebut, beritahu Ally setakat ini TV3 belum lagi memberi sebarang komen.




Ditebak tentang perasaan selepas membaca pengakuan tersebut beritahu Ally, sukar untuknya menggambarkan perasaan waktu itu. Terkejut, marah ataupun sakit hati dengan pendedahan yang dikeluarkan, Ally mengakui tidak dapat menjelaskannya.

"Saya tak tahu nak rasa macam mana. Bila nama dikaitkan dengan sesuatu perkara, kita terima tanpa perlu melatah. Langkah terbaik, saya tidak akan bagi sebarang reaksi. Lagipun, hidup perlu diteruskan bukan?" ujarnya yang sibuk dengan penggambaran program Singgah Sahur.

Beralih cerita pula mengenai bulan Ramadan yang penuh dengan aktiviti kerjaya, Ally terpaksa berpuasa dan berbuka tanpa keluarga di sisi.

Hajat untuk berbuka bersama sentiasa ada namun keinginan itu perlu ditolak ke tepi untuk menjalankan tanggungjawabnya dalam kerjaya.

Katanya, setiap kali tibanya bulan puasa, kerjanya akan menjadi semakin banyak. Malah, kerana terlalu sibuk, masa juga berjalan begitu pantas.

"Kadang-kadang saya tak sedar yang waktu berbuka sudah tiba. Walaupun tidak dapat menikmati berpuasa bersama keluarga di Terengganu, saya tetap menganggap bulan puasa adalah bulan yang menyeronokkan.

"Bayangkan, untuk program Singgah Sahur, saya akan pergi ke rumah orang dan bersahur bersama. Ia satu pengalaman yang menyoronokkan. Saya akan bertemu dengan orang yang kita tidak sangka akan jumpa," katanya.

Kehadirannya dalam bidang penyiaran boleh dikatakan agak lama dan boleh digelar sebagai senior oleh pengacara-pengacara baru yang muncul bak cendawan di TV3.

Biarpun sudah matang dalam penyiaran, Ally dengan rendah diri mengakui masih banyak perkara yang perlu dipelajari.

"Sebenarnya, lagi lama kita bekerja, lagi banyak ilmu yang kita mahu cari. Nak kata terganggu dengan saingan orang baru, tidak juga.

"Untuk menjadi yang terbaik, kita tak boleh nak goyang kaki," tegasnya.

No comments: