Friday, August 21, 2009

Tiket tonton Miss Universe tidak laku

Tiket tonton Miss Universe tidak laku


SEKUMPULAN peserta akhir Miss Universe 2009 berlatih di Pulau Paradise, Bahamas semalam.


SAN JUAN - Kehadiran jelitawan dari seluruh dunia gagal memikat penonton berikutan jualan tiket pertandingan akhir Miss Universe 2009 kurang memberangsangkan, kata seorang pegawai semalam.

Jurucakap Kementerian Pelancongan Bahamas, Janet Johnson berkata, perkembangan itu memaksa pihak penganjur mengadakan sesi promosi habis-habisan beberapa hari sebelum acara berprestij itu dijadual bermula Ahad ini.

"Promosi itu melibatkan pakej beli tiga tiket dapat satu tiket percuma untuk peringkat akhir pertandingan Miss Universe yang turut disiarkan di televisyen," kata Johnson.

Tambahnya, orang ramai mula menunjukkan minat menjelang bermulanya pertandingan tersebut kerana ia sudah menjadi budaya setempat untuk membuat sesuatu pada saat-saat akhir.

Pihak penganjur menjelaskan, sebanyak 3,000 tiket bagi peringkat akhir masih boleh dibeli dengan harga antara AS$175 (RM617) dan AS$750 (RM2,640).

Menurutnya, seramai 15 ratu cantik akan bersaing dalam pertandingan kali ini yang turut menampilkan persembahan beberapa penyanyi popular seperti David Guetta dan Kelly Rowland. - AP

No comments: