Thursday, August 20, 2009

Ajar artis lambat

Ajar artis lambat

KISAH yang diceritakan oleh seorang teman Marilyn yang kerjayanya mencantikkan wajah orang perihal tentang seorang artis wanita yang baru berlakon dalam satu filem sahaja dan beberapa buah drama.

Kata teman Marilyn, dia kini serik untuk bekerjasama dengan artis wanita itu kerana tidak berdisiplin dan sering datang lewat.

“Selagi dia tidak ubah perangai jangan haraplah aku nak solek muka dia. Aku bukan apa, mahu ajar sikit artis tak ada disiplin macam tu. Bukan sekali dua aku terkena dengan dia, sudah banyak kali, itu yang serik.

“Ada satu hari, aku tunggu dia sampai dua jam. Elok dia sampai saja, aku terus kemas beg dan balik dengan selamba. “Tercengang-cengang dibuatnya artis tu. Sudahlah datang lewat, tidak pula minta maaf. Ingat nama dia sudah besar ke?” bentak teman Marilyn lagi.

Pada pandangan Marilyn, artis wanita ini boleh tahan cantik dan berbakat besar tetapi sayang tidak ada disiplin pula. Harap-harap artis wanita ini akan berubah demi masa depannya sendiri


Marilyn: Sentiasa hadir ke lokasi tepat pada masanya, terutama bila ada berita panas!

No comments: