Thursday, August 20, 2009

Edison Chen dimalukan

Edison dimalukan


EDISON CHEN


Walaupun telah menerima pelbagai cemuhan sebelum ini gara-gara skandal foto seksualnya dengan beberapa artis wanita, nasib malang Edison Chen belum berakhir.

Terbaru, pada majlis Kempen 88 Kutipan Dana Artis di Hong Kong, Edison mendapat malu besar apabila dilarang tampil pada saat-saat akhir.

Stesen TVB menerima tekanan daripada pelbagai pihak berkenaan kemunculan Edison sehingga memaksa keputusan itu diambil. Media melaporkan, larangan itu menyebabkan penerbangan Edison dari Amerika Syarikat untuk ke majlis itu menjadi sia-sia.

Terdapat lebih 300 artis membuat penampilan pada majlis itu dengan anggaran 17,000 khalayak, selain 200 juta menyaksikan melalui TV dan Internet seluruh dunia.

Pada awalnya persatuan artis di Hong Kong cuba membantu Edison dengan memujuk TVB untuk memberi peluang kepada kemunculannya. Bagaimanapun pihak atasan TVB tidak berani mengambil risiko memandangkan majlis itu diadakan untuk tujuan amal.

Edison, 28, terpaksa melarikan diri dari Hong Kong apabila foto-foto aksi lucahnya bersama artis seperti Gillian Chung, Cecilia Cheung dan Bobo Chan tersebar di Internet, Februari tahun ini.

No comments: