Tuesday, August 18, 2009

Celcom, TV3 tawar pakej deko

Celcom, TV3 tawar pakej deko


ZALMAN Aefendy (kanan) bersama Shareen Ooi (tengah) dan Rizalman pada sidang media kempen Kejutan Deko Deko Deko Celcom Blue di Menara Celcom, Kuala Lumpur baru-baru ini.


SAMBUTAN perayaan Aidilfitri anda pastinya lebih meriah jika ruang tamu yang menjadi medan berkumpul bersama ahli keluarga dihias cantik, malah dilengkapi dengan pelbagai perabot baru yang bersesuaian dengan ruang.

Percaya atau tidak, anda mungkin merupakan salah seorang daripada pemenang hadiah utama kempen Kejutan Deko Deko Deko Celcom Blue anjuran bersama Celcom (Malaysia) Berhad dan TV3 yang berlangsung selama dua bulan bermula 22 Ogos hingga 23 Oktober ini.

Terbuka kepada semua penonton TV3 dan pelanggan Celcom Blue, kempen yang julung kali diadakan itu bukan sahaja menawarkan hadiah utama berupa pakej deko ruang tamu tetapi turut menawarkan hadiah harian bernilai lebih RM1 juta.

Kepada semua pelanggan TV3 yang ingin menyertai kempen tersebut, anda hanya perlu menghantarkan khidmat pesanan ringkas (SMS) dengan menaip BLUE ke talian 33399.

Bagi mendapatkan kata laluan, anda dikehendaki menonton TV3 dan menjawab beberapa soalan mudah berkaitan Celcom dan TV3.

Hadiah-hadiah lain yang turut ditawarkan kepada pemenang harian termasuklah baucer barangan atau duit raya, TV LCD 37 inci, TV LCD 32 inci, mini hifi, PS3, pemain DVD, penghawa dingin, kerusi urut dan home theatre.

"Setiap hari bermula 22 Ogos ini kami menawarkan baucer barangan bernilai RM200 kepada empat pemenang.

"Selain hadiah harian, sebanyak 111 hadiah mingguan disediakan untuk para pelanggan Celcom Blue yang telah menjawab soalan-soalan serta mendapatkan kata laluan di TV3.

"Pelanggan Celcom Blue hanya perlu menambah nilai RM20 dan menggunakan sepenuhnya nilai yang ada dalam tempoh seminggu," kata Naib Presiden Pemasaran Celcom, Zalman Aefendy Zainal Abidin pada sidang media kempen tersebut di Menara Celcom, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Hadiah mingguan berupa pakej deko ruang tamu bernilai RM30,000 manakala hadiah utama berupa pakej deko ruang tamu bernilai RM50,000 kedua-duanya dihias sendiri oleh pereka hiasan dalaman terkenal, Rizalman Ibrahim.

"Selain berhibur menonton pelbagai rancangan menarik yang disajikan di TV3, penonton juga boleh menyertai kempen tersebut dan berpeluang memenangi hadiah utama untuk membuat perubahan hiasan pada ruang tamu," kata Ketua Pegawai Pemasaran, Kumpulan Khidmat Pelanggan Media Prima Berhad, Shareen Ooi pada majlis sama.

Fesyen dan deko hampir sama - Rizalman

Perunding hiasan dalaman yang cukup terkenal sebagai pereka fesyen, Rizalman Ibrahim ketika ditemui pada majlis serupa menyifatkan tiada banyak perbezaan antara rekaan pakaian dengan menghias sesebuah ruang.

"Fesyen adalah kerja manakala deko adalah kecintaan saya," ringkas jawapan yang diberikan oleh Rizalman berhubung dua kerjayanya itu.

Sama ada rekaan pakaian mahupun rekaan hiasan rumah kedua-duanya begitu kuat bermain dengan elemen warna, saiz mahupun nilai estetika.

Biarpun tiada asas mengenai hiasan dalaman secara formal namun, cara penyampaian dan kreativiti menerusi rekaan fesyen cuba diterjemahkan dalam bentuk hiasan dalaman pula.

"Celcom beri saya peluang untuk melakukan dekorasi mengikut idea saya sendiri bersesuaian dengan latar belakang serta keadaan rumah pemenang .

"Bagi saya lebih baik jika barang-barang yang hendak digunakan nanti dipilih oleh saya sendiri supaya kepelbagaian rekaan dapat dihasilkan.

"Kalau boleh, rancangan ini dapat memberi kesedaran kepada masyarakat bahawa kepentingan menghias rumah yang menjadi tempat tinggal kita.

"Masing-masing mahukan ketenangan apabila memasuki rumah sendiri, jadi bagi saya tiada sebab kenapa kita tidak boleh menghias kediaman kita sendiri," katanya.

Dalam pada itu, kata Rizalman, ini merupakan cabaran buat dirinya yang tiada sebarang pendidikan khusus tentang hiasan dalaman untuk menghias serta memilih barangan yang betul-betul sesuai dengan sesebuah ruang menggunakan yang dimenangi.

"Bukan semua barang-barang yang mahal dan cantik untuk disesuaikan dalam hiasan sesebuah rumah. Kita kalau boleh nak ajar penonton dengan menggunakan barangan yang murah mengikut skim warna yang betul mencantikkan sesebuah ruang," kata Rizalman lagi.

No comments: