Tuesday, August 18, 2009

HIBURAN : SELASA 18 OGOS 2009


Pernikahan mereka menutup spekulasi
TIADA angin, tiada ribut tiba-tiba industri hiburan tanah air'dikejutkan' dengan berita pernikahan antara Akhil Hayy, 40, danWaheeda, 30, yang berlangsung pagi Ahad lalu di Kuala Kubu Baru,Selangor.


Syafeera berdakwah melalui nasyid
IRAMAnasyid merupakan muzik universal . Tak lekang dek panas, tak lapuk dekhujan. Di Malaysia sendiri, lagu berunsurkan dakwah dan ketuhanan inisentiasa mendapat sambutan walaupun sudah pelbagai genre muzik baruyang hadir.


Hargai petugas veteran RTM
PERSATUAN Veteran RTM (PVRTM) akan menemui Menteri Penerangan,Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim dalam masaterdekat bagi menghantar memorandum menghidupkan semula slot MasihkahKau Ingat di Klasik Nasional, yang mengundang veteran RTM.


Couple tidak tolak publisiti media
DITUBUHKAN sejak 1995, band indie bernama Couple sememangnya gigihdalam menempatkan diri di gelanggang hiburan tanah air. Membawakankonsep power pop, untuk tempoh 14 tahun ini, Couple tidak pernahberhenti melangkah biarpun telah beberapa kali bertukar ahli.


Celcom, TV3 tawar pakej deko
SAMBUTANperayaan Aidilfitri anda pastinya lebih meriah jika ruang tamu yangmenjadi medan berkumpul bersama ahli keluarga dihias cantik, malahdilengkapi dengan pelbagai perabot baru yang bersesuaian dengan ruang.


Santau papar sifat kejam, keji manusia
BERLEGARsoal cemburu terhadap kebahagiaan dan kejayaan orang lain, filem Santauyang bakal ditayangkan tahun ini hadir tepat pada masanya.


Di sebalik kemilau FFM22
FESTIVAL Filem Malaysia ke-22 (FFM22) telah berlangsung di KotaKinabalu dengan majlis penutupnya yang meriah dan gemilang. Parapemenangnya juga telahpun diketahui.










Liza permaisuri hati Ajai
BENARLAH kata pepatah yang berbunyi, 'Cinta adalah fajar perkahwinan,dan perkahwinan adalah senja percintaan'. Melayari percintaan selamatiga tahun dengan wanita idaman hatinya pasti bukan satu tempoh yangmudah bagi komposer muda yang tersohor ini, apatah lagi desas-desusdirinya yang dikaitkan dengan beberapa wanita jelita sebelum ini yangkononnya telah berjaya mengetuk pintu hatinya.


RM50,000 milik ibu tunggal
TEKA-TEKIsiapakah yang bertuah untuk membawa pulang hadiah wang tunai berjumlahRM50,000 bagi kempen Lagu Berduit Suria FM yang dianjurkan oleh stesenradio popular, Suria FM akhirnya terjawab.


Aish dimanja bapa mentua
DALAMsibuk-sibuk seluruh dunia memperkatakan tentang wabak penyakit selesemababi H1N1, para pelakon Bollywood tidak terkecuali daripada merasaiketakutan jangkitan penyakit itu.

Layan macam kekasih
SELEPASberlakon bersama dalam lebih satu dozen filem antaranya NamasteyLondon, Welcome dan Singh is King , Akshay Kumar sudah sangat mengenaliaktres Katrina Kaif termasuk dalam hal berkaitan kesihatannya.


Riya model kalendar
PELAKON seksi, Riya Sen mengikut jejak langkah kakaknya, Raima Sen apabila menjadi model kalendar Ram Bherwani.


O-Two beri album percuma
MULAbergiat dalam industri hiburan pada tahun 2003, album pertama kumpulanO-Two, Radio Tanah Melayu pernah memenangi anugerah Album Hard RockTerbaik pada majlis Anugerah Industri Muzik 13 (AIM13). Lagu daripadaalbum itu, Anak Merdeka kini sudah disenaraikan sebagai khazanahnegara.


Lady Gaga layan buruk lelaki
LONDON - Bintang pop, Lady Gaga merupakan seorang wanita yang tidakberperasaan dan melayan kaum lelaki ibarat habis madu sepah dibuang,lapor sebuah akhbar semalam.


Grant mahu berhenti berlakon
LONDON - Pelakon kacak dari Britain, Hugh Grant sekali lagi mengumumkanbahawa dia mahu berundur daripada dunia lakonan, lapor sebuah akhbarsemalam.

Aksi lucah wanita mirip Manohara tersebar
JAKARTA- Klip video lucah wanita mirip model terkenal, Manohara Odelia Pinottersebar di Indonesia menerusi telefon bimbit, lapor sebuah akhbarsemalam.








Cinta ustaz
TIADAprejudis dalam soal cinta kerana ia hak sesiapa saja waima wanitabertudung seperti Waheeda sekalipun. Seperti wanita lain juga penyanyiyang mengambil keputusan untuk meninggalkan dunia hiburan sebaik sajabergelar isteri, ingin dicintai.

U-Wei mula mencari Nina
MUNGKINpengarah ini tidak kerap menghasilkan filem. Bagaimanapun, setiap kalidia muncul bersama buah tangan yang baru, pasti ada sesuatu yangmenarik mengenai projek dihasilkannya.

Kaca jadi permata
PERASAANbimbang dan ragu yang selama ini bersarang di hatinya kini lenyap samasekali. Sebaliknya perasaan negatif itu diganti dengan rasa puas danbangga yang tidak terkira apabila protege yang dikesan bakatnyamenerusi program realiti Pilih Kasih menyinar bagaikan permata.

Imej baru Sheila Majid?
SEBAIKsaja kembali menunaikan ibadah Haji awal tahun ini, ramai yangtertanya-tanya, apakah Datuk Sheila Majid akan tampil bertudung? Namunsewaktu membuat kemunculan pada majlis pelancaran produk penjagaankulit, Jerneh, penampilan wanita kecil molek ini masih seperti biasa.

Belasungkawa (1954 -2009): Sepi seorang pelawak
PERTEMUANNYAdengan pelawak R Jaafar di pekan Tampin mengubah kehidupan seoranginsan bernama Param. Daripada seorang pekerja biasa di Pejabat Belia diNegeri Sembilan, Param mula dikenali sebagai pelawak dan pelakon yangsentiasa saja menceriakan kehidupan kita di sekitar tahun 80-an.

Dengarnya...: Berbaloikah Ari Wibowo?
KETIKAartikel ini ditulis, Cik Normah dapat tahu Haliza Misbun menerusi rumahproduksi miliknya, Big Productions Sdn Bhd sedang rancak melunaskanfilem terbitannya sendiri berjudul Andartu Terlampau... 21 Hari MencariSuami!. Kelas judul, memang sesuai dengan diri Haliza yang sudah lamahidup solo tanpa lelaki bergelar suami.

Dengarnya...: Meluat kerenah personaliti perasan
MELIHATpersonaliti dirinya yang ramah tamah dan mesra pasti ramai yang takpercaya, apa yang dipamerkan itu hanya ‘plastik’ semata-mata. Luarnampak baik, bersopan dan sentiasa, tetapi di sebaliknya rasa nak pecahkepala mereka yang terpaksa melayani kerenahnya yang pelbagai.

Dengarnya...: Perasan tapi takut bayang sendiri!
LAINpula halnya dengan seorang penyampai radio yang turut dikenali sebagaipengacara ini. Sejak dulu lagi, Cik Normah tak berapa nak berkenandengan perangainya.

Gladiator UK panaskan ntv7 setiap Ahad
PROGRAMyang disiarkan sekitar 1990, Gladiator cukup diminati penonton diseluruh dunia. Ketika disiarkan di Saluran Ceria Anda, ntv7 pada tahun2008, program yang memaparkan suka lasak itu berjaya mencatatkan rating500,000 penonton.







Takdir satukan kami
SELEPAS hampir empat bulan dibelenggu pelbagai kontroversi sertatanda tanya mengenai status hubungan mereka, akhirnya penyanyi,pengacara dan penceramah bebas, Akhil Hayy mengambil langkah menutupmulut semua pihak dengan memilih penyanyi Waheeda sebagai temanhidupnya.

Jualan amal tetap meriah
WALAUPUN sambutan terhadap Karya1 Malaysia Bazar Amal yangdianjurkan Persatuan Karyawan di Kompleks Amcorp Mall, Petaling Jaya,kelmarin berlangsung sederhana disebabkan mungkin ramai yang takutkeluar rumah kerana penularan wabak H1N1, ia tetap meriah dengankehadiran artis menjual barangan peribadi.

Yasmin inspirasi Aizat
MANA-mana artis atau selebriti pernah bekerjasama dengan seseorangpengarah filem memiliki reputasi tinggi dan meraih pelbagai anugerahperfileman pasti membuatkan mereka bersemangat untuk terus maju.

'Param rakan istimewa'
JUMAAT lalu dunia seni kehilangan seorang lagi permata yang tidakternilai. Kebolehan sebagai pelakon dan pelawak P Paramasivam, 55, ataulebih dikenali sebagai Param sememangnya sukar dicari ganti.

'Sejauh Kuala Lumpur - New York'
JANGKAAN penonton untuk menentukan juara program realiti Pilih Kasihmenerusi undian SMS bukanlah keputusan muktamad. Sebaliknya, MuhammadIqbal Mazlan yang menduduki tangga ke-10 dengan jumlah SMS 0.36 peratusmembuktikan dia pelakon pilihan pelakon popular, Rosyam Nor yang dicarisejak 11 minggu program itu berlangsung.

Soseh Soseh: Slot khas klip video Rabbani
WALAUPUN Asri sudah tiada, namun dirinya terus dikenang. Bagimemperingati pemergiannya itu, SS dapat tahu banyak pihak termasukmereka yang rapat dengannya ingin mengadakan majlis tahlil.

Soseh Soseh: Suami pelakon hilang sabar
MELIHATKAN keintiman dan kebahagiaan pasangan ini, pastinyamembuatkan ramai yang cemburu. SS sendiri pun cemburu melihat merekatapi jangan salah faham, SS bukan dengki, sebaliknya seronok melihatpasangan yang 'loving' meskipun sudah beranak-pinak.

Hollywood: Tak tumpang nama isteri
BUKAN suatu masalah bagi bintang Hollywood untuk melakonkan babakranjang dengan pasangan mereka di depan kamera. Bagaimanapun, apabilaperkara itu dilakukan aktor Ryan Reynolds, 32, bersama Sandra Bullockdalam The Proposal, tentunya mengundang kejutan buat peminat.

Reynolds 'panas'
BERBEKALKAN susuk tubuh sasa dan wajah kacak, wanita mana yang tidakmenyimpan perasaan terhadapnya. Namun, apa yang pasti 'cinta' aktorpopular Hollywood, Ryan Reynolds, 32, sudah sah menjadi milik aktres,Scarlett Johannson, 24, sejak tahun lalu.

No comments: