Wednesday, August 19, 2009

Alamak komedi sinikal Astro Ria Rabu 9.30 malam.

Alamak komedi sinikal


ALAMAK menampilkan 10 hingga 15 sketsa lucu dalam setiap episod.


SUDAH ditayangkan di saluran Astro Ria sejak 5 Ogos lalu, kelainan siri komedi terbaru Alamak mula mendapat perhatian penonton.

Rancangan komedi sketsa ala spoof yang unik seperti Jangan Ketawa dan juga Scary Movie itu mengandungi 10 hingga 15 sketsa lucu dalam setiap episod.

Menurut Pengarah Alamak, Zaid Zahari, siri komedi itu mempunyai stail lawak yang universal, daripada silent comedy (ala Charlie Chaplin) sehingga ke dialog pelbagai bahasa.

"Alamak mempunyai segmen-segmen yang unik seperti cowboy, superman, chef selebriti, lanun, drakula, segmen berita, spiderman, mamak dan banyak lagi yang pasti membuatkan penonton tidak kering gusi," katanya.

Dibintangi oleh pelakon baru seperti Jeff Omar, Shamsunder Binwani , Badrol Shah, John Wayne dan Zaid sendiri Alamak turut menampilkan pelakon jemputan Radhi Khalid, Ellie Suriaty, Pian Cecupak dan Azura Zainal.

Siri komedi itu diterbitkan Ritz Channel dan turut diarahkan Woo Ming Jin dengan menggunakan kamera Sony EX-5 High Definition (HD) yang mempunyai kualiti penggambaran filem.

Alamak ke udara di Astro Ria, setiap Rabu pukul 9.30 malam.

No comments: