Wednesday, August 19, 2009

Mayat Jacko ditanam dalam keadaan beku

Mayat Jacko ditanam dalam keadaan beku


MICHAEL JACKSON


LOS ANGELES – Ibu Michael Jackson dilapor membuat keputusan luar biasa supaya jenazah anaknya dibekukan kerana bimbang kubur Raja Pop berisiko dirompak atau dirosakkan oleh peminat-peminatnya, lapor sebuah akhbar semalam.

Beberapa sumber yang rapat dengan keluarga Michael turut mendedahkan ibunya, Katherine Jackson masih tidak dapat menerima hakikat bahawa penyanyi tersohor itu telah pergi buat selama-lamanya.

Menurut mereka, wanita berusia 79 tahun itu membekukan Raja Pop berkenaan supaya dia dapat menatap wajah anaknya.

Jenazah Michael didakwa diletak di belakang lapisan gentian kaca bagi mengelakkannya diseliputi ais.

Sejak kematian bintang yang terkenal dengan lagi Beat It tersebut pada 25 Jun lalu, lokasi pengebumian Michael secara berterusan menjadi perbalahan di kalangan anggota keluarganya.

Katherine berangan-angan mahu mengebumikan anaknya di sebuah kubur persendirian manakala ayahnya, Joe Jackson pula mahu Michael disemadi seperti yang dilakukan kepada legenda Rock& Roll, Elvis Presley.

Bagaimanapun, pertelingkahan keluarga itu akhirnya reda apabila beberapa laporan semalam menyatakan Joe, 80, akhirnya bersetuju agar Michael dikebumikan pada hari lahirnya yang ke-51 di Tanah Perkuburan Forest Lawn di sini pada pukul 10 pagi waktu tempatan, 29 Ogos ini. – Agensi

No comments: