Sunday, August 30, 2009

Wajah Pan-Asia rebut watak Nina

Wajah Pan-Asia rebut watak Nina

MEMANG panas! Selepas pengarah tersohor U-Wei Shaari mengumumkan mencari aktres terbaik untuk membawa karakter Nina dalam filem terbarunya, Hanyut, Diva dengar ramai betul aktres kita yang berebut-rebut nak jadi Nina. Padahal filem ini hanya akan menjalani penggambaran tahun hadapan. Tapi kerusi Nina sudah panas.

Kalau U-Wei buka uji bakat pada orang biasa, Diva pun tak nak lepas peluang jadi Nina. Tapi bila Diva dapat tahu nama-nama gah industri yang mahu bersaing untuk dapatkan karakter ini, Diva undur diri.

Kemudian Diva dengar ada ramai aktres muda kita yang buat persediaan nak rebut watak Nina. Tapi kata U-Wei, watak Nina mesti seorang wanita berwajah Pan-Asia yang memiliki wajah jelita, tinggi lampai dan mempesona dan berusia awal 20-an.

Emm, ramai juga calon pelakon muda Pan-Asia macam Diana Danielle, Intan Ladyana atau Juliana Evans yang ada peluang cerah kalau mereka pergi uji bakat.

Iyalah, siapa yang tak nak bekerja di bawah pengarah berwibawa seperti U-Wei. Semua filem arahannya dijulang sebagai yang terbaik. Barisan pelakon yang pernah bekerja dengannya juga diiktiraf.

Lagi pula, naskhah adaptasi daripada novel tulisan Joseph Conrad iaitu Almayer's Folly itu pasti hebat dan tidak mengecewakan. Jadi kalau tak rebut watak Nina, memang rugi.

Diva: Tiba-tiba rasa nak jadi pelakon.

No comments: